Visszhang: lemez

Beabadoobee: This Is How Tomorrow Moves

Visszhang

Ritka eset, hogy egy zenész a legelső dalával felhívja magára a zeneipari fejesek figyelmét.

A Beabadoobee mögött álló Bea Kristivel ez történt. Még 18 éves sem volt, amikor lemezszerződését aláírta. A dalszerző-gitáros-énekes 2000-ben született a Fülöp-szigeteken, de családja nem sokkal később Angliába költözött. A Beabadoobee körüli hirtelen felhajtás nem volt véletlen, a zenész elképesztő magabiztossággal és hitelességgel idézi meg a 90-es évek rádióbarát alternatív rockját – egy olyan korszak zenéjét, amelynek idején ő maga még nem is élt.

A nemrég Taylor Swifttel turnézó Bea Kristi most megjelent harmadik albuma a brit lemezlista első helyén nyitott, és Amerikában is szépen teljesített. Az ezúttal Rick Rubinnal is megtámogatott Beabadoobee-gépezet működik tehát, még akkor is, ha a This Is How Tomorrow Moves eddig a legkevésbé erős anyaga. Mintha a két évvel ezelőtti Beatopián gondosan kikísérletezett, nosztalgiára építő formula most kissé szürkébb dalokat eredményezett volna, és az album első felén nincs igazán kiemelkedő pillanat. Utána viszont magára talál, a bossanovás hangulatú A Cruel Affair, a giccsel tudatosan játszó Girl Song, vagy a kamarapopot becsatornázó The Man Who Left Too Soon mind bizonyítják, hogy Bea Kristi izgalmas és egyedi hangú dalszerző. Így kissé az a hallgató érzése, hogy a This Is How Tomorrow Moves egy átmeneti korszakot örökít meg a Beabadoobee pályáján, és remélhetőleg egy fordulatokban gazdag második felvonás kezdőpontja ez az anyag.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.