Visszhang: lemez

Beabadoobee: This Is How Tomorrow Moves

Visszhang

Ritka eset, hogy egy zenész a legelső dalával felhívja magára a zeneipari fejesek figyelmét.

A Beabadoobee mögött álló Bea Kristivel ez történt. Még 18 éves sem volt, amikor lemezszerződését aláírta. A dalszerző-gitáros-énekes 2000-ben született a Fülöp-szigeteken, de családja nem sokkal később Angliába költözött. A Beabadoobee körüli hirtelen felhajtás nem volt véletlen, a zenész elképesztő magabiztossággal és hitelességgel idézi meg a 90-es évek rádióbarát alternatív rockját – egy olyan korszak zenéjét, amelynek idején ő maga még nem is élt.

A nemrég Taylor Swifttel turnézó Bea Kristi most megjelent harmadik albuma a brit lemezlista első helyén nyitott, és Amerikában is szépen teljesített. Az ezúttal Rick Rubinnal is megtámogatott Beabadoobee-gépezet működik tehát, még akkor is, ha a This Is How Tomorrow Moves eddig a legkevésbé erős anyaga. Mintha a két évvel ezelőtti Beatopián gondosan kikísérletezett, nosztalgiára építő formula most kissé szürkébb dalokat eredményezett volna, és az album első felén nincs igazán kiemelkedő pillanat. Utána viszont magára talál, a bossanovás hangulatú A Cruel Affair, a giccsel tudatosan játszó Girl Song, vagy a kamarapopot becsatornázó The Man Who Left Too Soon mind bizonyítják, hogy Bea Kristi izgalmas és egyedi hangú dalszerző. Így kissé az a hallgató érzése, hogy a This Is How Tomorrow Moves egy átmeneti korszakot örökít meg a Beabadoobee pályáján, és remélhetőleg egy fordulatokban gazdag második felvonás kezdőpontja ez az anyag.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.