Visszhang: lemez

Beabadoobee: This Is How Tomorrow Moves

Visszhang

Ritka eset, hogy egy zenész a legelső dalával felhívja magára a zeneipari fejesek figyelmét.

A Beabadoobee mögött álló Bea Kristivel ez történt. Még 18 éves sem volt, amikor lemezszerződését aláírta. A dalszerző-gitáros-énekes 2000-ben született a Fülöp-szigeteken, de családja nem sokkal később Angliába költözött. A Beabadoobee körüli hirtelen felhajtás nem volt véletlen, a zenész elképesztő magabiztossággal és hitelességgel idézi meg a 90-es évek rádióbarát alternatív rockját – egy olyan korszak zenéjét, amelynek idején ő maga még nem is élt.

A nemrég Taylor Swifttel turnézó Bea Kristi most megjelent harmadik albuma a brit lemezlista első helyén nyitott, és Amerikában is szépen teljesített. Az ezúttal Rick Rubinnal is megtámogatott Beabadoobee-gépezet működik tehát, még akkor is, ha a This Is How Tomorrow Moves eddig a legkevésbé erős anyaga. Mintha a két évvel ezelőtti Beatopián gondosan kikísérletezett, nosztalgiára építő formula most kissé szürkébb dalokat eredményezett volna, és az album első felén nincs igazán kiemelkedő pillanat. Utána viszont magára talál, a bossanovás hangulatú A Cruel Affair, a giccsel tudatosan játszó Girl Song, vagy a kamarapopot becsatornázó The Man Who Left Too Soon mind bizonyítják, hogy Bea Kristi izgalmas és egyedi hangú dalszerző. Így kissé az a hallgató érzése, hogy a This Is How Tomorrow Moves egy átmeneti korszakot örökít meg a Beabadoobee pályáján, és remélhetőleg egy fordulatokban gazdag második felvonás kezdőpontja ez az anyag.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."