Visszhang: lemez

Belle and Sebastian: Late Developers

Visszhang

Sokakkal ellentétben a Belle and Sebastian tagjai nem élték meg rosszul a lockdownt:

turnézás helyett bevonultak a próbaterembe és a stúdióba, amelynek végeredményeként tavaly májusban kiadták A Bit of Previous című lemezüket. Most pedig, bő hét hónap elteltével itt a folytatás, az ugyanazon sessionök során rögzített Late Developers. Szokásukhoz híven aranyos szerzeményekkel rukkolnak elő most is: a Hornby-regény filmadaptációjához készült, de a soundtrackre végül fel nem kerülő Juliet Naked már­is megadja az alaphangulatot. Az album a legjobb pillanatokban a zenekar csúcslemezét, a 2006-os The Life Pursuitot idézi: ilyen a Sarah Martin énekelte Give a Little Time, illetve a Stuart Murdoch frontember hangszálait igencsak igénybe vevő The Evening Star. Ugyancsak jó a kicsit a Blondie-t idéző, grúvos When You’re Not With Me, valamint a szövegében Paul McCartney-t és a Wingset, valamint az ő Letting Go című számukat megemlítő So in the Moment. A Wuh Oh néven alkotó Peter Fergusonnal felvett, Scissor Sisters-es hangzású I Don’t Know What You See in Me viszont kifejezetten gyengére sikeredett, a Camera Obscurából ismert Tracyanne Campbell-lel előadott When the Cynics Stare Back from The Wall-lal pedig az együttes meglehetősen közel kerül a Pop, csajok satöbbi című filmben rájuk aggatott „öreg szomorú faszi zenéje” kategóriához. Azért egy koncertnek nagyon örülnénk, de sajnos erre most van a legkisebb esély, a Belle and Sebastian ugyanis hónapok óta mondogatja le a fellépéseit Murdoch krónikus betegsége miatt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.