Visszhang: lemez

Daniel Avery: Ultra Truth

  • - minek -
  • 2022. november 30.

Visszhang

A brit DJ-producer bő egy évtizede készíti elektrohatásokból és technominimalizmusból építkező, míves szerzeményeit.

Az idők során számtalan maxija, EP-je, remixe mellett már vagy fél tucat albummal is megörvendeztette a szofisztikáltabb elektronikus zenék rajongóit, de talán az Ultra Truth az eddigi legkidolgozottabb, egyben legszebb lemeze. A finoman szólva sem kluborientált darabok albumhasznosításra editált változatait pakolta egymás mellé, amelyek az emlékekről, az érzelmekről, néha a magányról, vagy éppen a szeretteinkről való törődésről és a tiszteletadásról szólnak.

A tőle talán meghökkentően bukolikus, lebegően álomszerű, szinte ambient felütés (New Faith) után nyilvánvaló lesz, hogy a folytatásból sem spórolta ki a megkapó melódiákat: hol középtempós szinkópált ritmusokba (Ultra Truth), hol atmoszferikus jungle-ba (Devotion, Higher) vagy lassabb, majdnem trip hop-os ütemekbe (Spider) csomagolva. A maxin már tavaly megjelent Lone Swordsman pedig érzelmes, méltó műgonddal összerakott tribute szám a lassan két éve elhunyt mentorának, a nagyszerű Andrew Weatherallnak címezve. Az albumon számos énekes is helyet kapott, az pedig már Averyn múlt, hogy mit kezd a producer-énekesnő HAAi finom vokálszólamával (amely feldarabolva is jól illik a Wall of Sleep elringató szintetizátor hangjaira kifeszített tört ütemekhez), vagy éppen Jonnine törékeny orgánumával, amelyet az Onlyban szinte körbefon a finom lüktetés.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”

„Így változik meg a világrend”

Miért tört előre a populista jobboldal a nyugati világban, és hogyan alakította át Kelet-Európát? Milyen társadalmi változások, milyen félelmek adták a hajtóerejét, és milyen tartalékai vannak? És a liberális demokráciának? A tájhaza egyik legeredetibb politikai gondolkodóját kérdeztük.