Visszhang: lemez

Daniel Avery: Ultra Truth

  • - minek -
  • 2022. november 30.

Visszhang

A brit DJ-producer bő egy évtizede készíti elektrohatásokból és technominimalizmusból építkező, míves szerzeményeit.

Az idők során számtalan maxija, EP-je, remixe mellett már vagy fél tucat albummal is megörvendeztette a szofisztikáltabb elektronikus zenék rajongóit, de talán az Ultra Truth az eddigi legkidolgozottabb, egyben legszebb lemeze. A finoman szólva sem kluborientált darabok albumhasznosításra editált változatait pakolta egymás mellé, amelyek az emlékekről, az érzelmekről, néha a magányról, vagy éppen a szeretteinkről való törődésről és a tiszteletadásról szólnak.

A tőle talán meghökkentően bukolikus, lebegően álomszerű, szinte ambient felütés (New Faith) után nyilvánvaló lesz, hogy a folytatásból sem spórolta ki a megkapó melódiákat: hol középtempós szinkópált ritmusokba (Ultra Truth), hol atmoszferikus jungle-ba (Devotion, Higher) vagy lassabb, majdnem trip hop-os ütemekbe (Spider) csomagolva. A maxin már tavaly megjelent Lone Swordsman pedig érzelmes, méltó műgonddal összerakott tribute szám a lassan két éve elhunyt mentorának, a nagyszerű Andrew Weatherallnak címezve. Az albumon számos énekes is helyet kapott, az pedig már Averyn múlt, hogy mit kezd a producer-énekesnő HAAi finom vokálszólamával (amely feldarabolva is jól illik a Wall of Sleep elringató szintetizátor hangjaira kifeszített tört ütemekhez), vagy éppen Jonnine törékeny orgánumával, amelyet az Onlyban szinte körbefon a finom lüktetés.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."