Visszhang: lemez

Daniel Avery: Ultra Truth

  • - minek -
  • 2022. november 30.

Visszhang

A brit DJ-producer bő egy évtizede készíti elektrohatásokból és technominimalizmusból építkező, míves szerzeményeit.

Az idők során számtalan maxija, EP-je, remixe mellett már vagy fél tucat albummal is megörvendeztette a szofisztikáltabb elektronikus zenék rajongóit, de talán az Ultra Truth az eddigi legkidolgozottabb, egyben legszebb lemeze. A finoman szólva sem kluborientált darabok albumhasznosításra editált változatait pakolta egymás mellé, amelyek az emlékekről, az érzelmekről, néha a magányról, vagy éppen a szeretteinkről való törődésről és a tiszteletadásról szólnak.

A tőle talán meghökkentően bukolikus, lebegően álomszerű, szinte ambient felütés (New Faith) után nyilvánvaló lesz, hogy a folytatásból sem spórolta ki a megkapó melódiákat: hol középtempós szinkópált ritmusokba (Ultra Truth), hol atmoszferikus jungle-ba (Devotion, Higher) vagy lassabb, majdnem trip hop-os ütemekbe (Spider) csomagolva. A maxin már tavaly megjelent Lone Swordsman pedig érzelmes, méltó műgonddal összerakott tribute szám a lassan két éve elhunyt mentorának, a nagyszerű Andrew Weatherallnak címezve. Az albumon számos énekes is helyet kapott, az pedig már Averyn múlt, hogy mit kezd a producer-énekesnő HAAi finom vokálszólamával (amely feldarabolva is jól illik a Wall of Sleep elringató szintetizátor hangjaira kifeszített tört ütemekhez), vagy éppen Jonnine törékeny orgánumával, amelyet az Onlyban szinte körbefon a finom lüktetés.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.