Visszhang: film

Hogy van Katia?

Visszhang

Egy egye­dül­álló anya élete hitelfelvételére készül, mégis boldog, mert tudja, hogy kislánya végre saját szobát kaphat az új lakásban, az ő öröme megszépíti a törlesztőrészleteket is.

Ám egy hirtelen baleset során megtörténik a legrosszabb, a kislányt elüti egy autó és az intenzív osztályra kerül, kezelésének finanszírozása meghaladja az anya kapacitásait. A vétkes autóvezető azonban befolyásos ember lánya, akinek a családja busás összeget ajánl, hogy eltussolhassák az esetet. Megteheti-e az anya, hogy elfogadja a pénzt, megteheti-e, hogy nem? A „balkáni Sophie választása” szívszaggató alapötlettel áll elő, amelyet váratlan fordulatokkal még tovább fokoz.

A társadalmi dráma minden pontján nagyot akar mondani (az anya mentős, a vétkes egy politikus rokona stb.), amitől az egész kissé egy – fájdalmasan hiteles színészi játékkal előadott – gimnáziumi vizsgaelőadásnak tűnik, ahol az alkotók azt már remekül tudják, hogy hogyan kell realitásba ágyazni a látványt, ám az ambíció naiv mögötte. Így a Hogy van Katia? a maga újhullámos valósághűsége ellenére is elidegenítő. Annyira igyekszik bizonyítani az igazát, hogy közben hátrahagyja a nézőt is. Mindezzel nem lenne gond, hiszen a cél bőven megér annyit, hogy lépést tartsunk az eszközzel, csakhogy abban a kérdésben, amelyben ennyire igazolni akarja az álláspontját, nincs vita. Nem csak tudja, de egyet is ért vele kábé mindenki (akit a film feltehetően célközönségnek tűz ki), hogy a rendszer erkölcstelen, korrupt, és a saját fejétől bűzlik.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.