Visszhang: film

Hogyan tudnék élni nélküled?

  • 2025. január 8.

Visszhang

Azt lehetett tudni, hogy Demjén Ferenc dalaival minden eladható, csak valami nem nagyon bonyolult sztorit kell rittyenteni hozzá: legyen benne szerelem, nyár, vonat, sajtból Hold.

Az alkotók le sem tagadhatnák, hogy a Mamma mia! című világsiker lebegett a szemük előtt, mégis meglepő a történetszövés igénytelensége, mindjárt – akár a mintául szolgáló musicalben – egy megtalált naplóval indítván a Demjén fénykora, a hetvenes–nyolcvanas évek helyett 1994-be helyezett események sorát. Három lány nyaral a Balatonon, három fiú (egy feltörekvő rockbanda) kalandot keres, egyikük rátalál az igaz szerelemre, de nem lehetnek egymáséi a lány (családjának) társadalmi státusza miatt stb. – mi lehetne még ennél is közhelyesebb és kiszámíthatóbb? Felednénk a laposka sztorit, ha a dalok élnének, de az újrahangszerelt számok előadása is csak legfeljebb korrektnek mondható.

Az ifjabb közönséget Marics Petivel vonzzák be a moziba, nem baj, ha beszédhibás napjaink pop­sztárja, és egyféle arcot tud csak vágni. A koreográfia minden mozdulatát láttuk már, pontosan azt csinálják a táncosok, amit videó­klipek végtelen sorában szoktak, csak nem olyan színvonalon. Maga a produktum esztétikailag nem értelmezhető, mert az üzleti tutira menés tankönyvi esetével állunk szemben. A kockázatkerülés érdekében kizárólag olyan elemeket másol, amelyek valahol máshol már működtek, de az egész olyan, mint az egykor volt kínai Adidas-hamisítvány, az ún. Adios cipő (és társai). Csak ez a „cipő” egymilliárd forintba került.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.