Visszhang: film

Hogyan tudnék élni nélküled?

  • 2025. január 8.

Visszhang

Azt lehetett tudni, hogy Demjén Ferenc dalaival minden eladható, csak valami nem nagyon bonyolult sztorit kell rittyenteni hozzá: legyen benne szerelem, nyár, vonat, sajtból Hold.

Az alkotók le sem tagadhatnák, hogy a Mamma mia! című világsiker lebegett a szemük előtt, mégis meglepő a történetszövés igénytelensége, mindjárt – akár a mintául szolgáló musicalben – egy megtalált naplóval indítván a Demjén fénykora, a hetvenes–nyolcvanas évek helyett 1994-be helyezett események sorát. Három lány nyaral a Balatonon, három fiú (egy feltörekvő rockbanda) kalandot keres, egyikük rátalál az igaz szerelemre, de nem lehetnek egymáséi a lány (családjának) társadalmi státusza miatt stb. – mi lehetne még ennél is közhelyesebb és kiszámíthatóbb? Felednénk a laposka sztorit, ha a dalok élnének, de az újrahangszerelt számok előadása is csak legfeljebb korrektnek mondható.

Az ifjabb közönséget Marics Petivel vonzzák be a moziba, nem baj, ha beszédhibás napjaink pop­sztárja, és egyféle arcot tud csak vágni. A koreográfia minden mozdulatát láttuk már, pontosan azt csinálják a táncosok, amit videó­klipek végtelen sorában szoktak, csak nem olyan színvonalon. Maga a produktum esztétikailag nem értelmezhető, mert az üzleti tutira menés tankönyvi esetével állunk szemben. A kockázatkerülés érdekében kizárólag olyan elemeket másol, amelyek valahol máshol már működtek, de az egész olyan, mint az egykor volt kínai Adidas-hamisítvány, az ún. Adios cipő (és társai). Csak ez a „cipő” egymilliárd forintba került.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.