Visszhang: lemez

NOFX: Double Album

Visszhang

A kaliforniai punkszcéna legismertebb zenekara, a NOFX jövőre búcsúturnéra indul.

Az együttes frontembere, Fat Mike néhány hónappal ezelőtt egy Instagram-sztoriban szólta el magát: 40 év után felhagynak a koncertezéssel, bár lemezeket továbbra is készítenek, sőt már háromalbumnyi anyag össze is gyűlt a fiókban.

A címével ellentétben normál hosszúságú Double Album a tavaly megjelent, a zenekar eddigi legborongósabb lemezének, a Single Albumnak a párja. Az új lemezanyag viszont a régi idők NOFX-ét idézi; Fat Mike keresetlen őszinteségével azt nyilatkozta, hogy szerinte nem tartozik a legjobban sikerült albumaik közé, és ugyan különösebb gond nincs vele, de a tavalyi első részt többre tartja. És egyébként sincsenek jó dupla lemezek. Tényleg nehéz odatenni ezt a lemezt mondjuk az 1994-es Punk in Drublic mellé, hiába vannak ezen is vicces szövegek és zakatoló kvinttologatások, valahogy fáradtnak tűnik a NOFX. Van azért néhány jól sikerült dal (Punk Rock Cliché, Is It Too Soon If Time Is Relative, Gone With the Heroined), de a lemez bizonyos részein önmaguk paródiájának tűnnek (Alcopollack), a két reggae-s dalt meg valószínűleg ők sem gondolták túlságosan komolyan.

Így, hogy az atmoszférájában is eléggé elváló két rész között majdnem másfél év eltelt, nehéz valódi dupla lemezként gondolni a NOFX lemezpárosára, hiába írták ezeket a dalokat egy etapban. Az előzőn több volt a merészség, itt több a működő dal – lehet választani, hogy a győzelmi körhöz érkező NOFX melyik oldala érdekel minket jobban, de az igazán jó lemezekhez vissza kell lapozni nagyjából húsz évet.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."