Visszhang: lemez

Pet Shop Boys: Nonetheless

Visszhang

Negyven éve jelent meg a Pet Shop Boys első kislemeze.

A West End Girls, bár az még az eredeti, Bobby O által gondozott verzió volt, és nem a végső változat, amely másfél évvel később sztárokat faragott Neil Tennant és Chris Lowe kettőséből. A duó a jubileumot visszatekintés helyett új albummal ünnepli, ez immár a tizenötödik a sorban. A producer ezúttal James Ford lett, aki azért kapta meg a munkát, mert nagyon jól ért a vonós hangszerelésekhez (közben neki is van egy elektronikus tánczenei duója, a Simian Mobile Disco). Háromlemeznyi kihagyás után a Nonetheless ismét nagy kiadónál jelent meg, és ugyan nem remekmű, de kiválóan illeszkedik a gazdag életműbe. Ford remek munkát végzett, a vonósok valóban hangsúlyosak a New Bohemiában és a kicsit sanzonos, filmzenés The Secret of Happinessben. A táncos Bullet for Narcissusban és az elektromos, The Schlager Hit Parade-ben akusztikus gitár is szól, de összességében az analóg szintetizátorok dominálnak. A Loneliness és főleg a Why Am I Dancing túlságosan is Pet Shop Boys-os lett, viszont ezeket remekül ellenpontozza a Feel és a Rudolf Nurejev emlékét ápoló Dancing Star, bár az utóbbi dal megjelent már Domino Dancing címmel. A központi darab vitathatatlanul a New London Boy: arról szól, amikor a tinédzser Tennant a hetvenes évek elején a fővárosba költözött. Bowie-t és a Roxy Musicot is megemlítő szöveg a frontember szerint olyan, mintha a hiányzó rész lenne a Being Boring második és harmadik versszaka között, és ennél tényleg nem is kell több.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.