Visszhang: lemez

Pet Shop Boys: Nonetheless

Visszhang

Negyven éve jelent meg a Pet Shop Boys első kislemeze.

A West End Girls, bár az még az eredeti, Bobby O által gondozott verzió volt, és nem a végső változat, amely másfél évvel később sztárokat faragott Neil Tennant és Chris Lowe kettőséből. A duó a jubileumot visszatekintés helyett új albummal ünnepli, ez immár a tizenötödik a sorban. A producer ezúttal James Ford lett, aki azért kapta meg a munkát, mert nagyon jól ért a vonós hangszerelésekhez (közben neki is van egy elektronikus tánczenei duója, a Simian Mobile Disco). Háromlemeznyi kihagyás után a Nonetheless ismét nagy kiadónál jelent meg, és ugyan nem remekmű, de kiválóan illeszkedik a gazdag életműbe. Ford remek munkát végzett, a vonósok valóban hangsúlyosak a New Bohemiában és a kicsit sanzonos, filmzenés The Secret of Happinessben. A táncos Bullet for Narcissusban és az elektromos, The Schlager Hit Parade-ben akusztikus gitár is szól, de összességében az analóg szintetizátorok dominálnak. A Loneliness és főleg a Why Am I Dancing túlságosan is Pet Shop Boys-os lett, viszont ezeket remekül ellenpontozza a Feel és a Rudolf Nurejev emlékét ápoló Dancing Star, bár az utóbbi dal megjelent már Domino Dancing címmel. A központi darab vitathatatlanul a New London Boy: arról szól, amikor a tinédzser Tennant a hetvenes évek elején a fővárosba költözött. Bowie-t és a Roxy Musicot is megemlítő szöveg a frontember szerint olyan, mintha a hiányzó rész lenne a Being Boring második és harmadik versszaka között, és ennél tényleg nem is kell több.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.