Visszhang: lemez

Pet Shop Boys: Nonetheless

Visszhang

Negyven éve jelent meg a Pet Shop Boys első kislemeze.

A West End Girls, bár az még az eredeti, Bobby O által gondozott verzió volt, és nem a végső változat, amely másfél évvel később sztárokat faragott Neil Tennant és Chris Lowe kettőséből. A duó a jubileumot visszatekintés helyett új albummal ünnepli, ez immár a tizenötödik a sorban. A producer ezúttal James Ford lett, aki azért kapta meg a munkát, mert nagyon jól ért a vonós hangszerelésekhez (közben neki is van egy elektronikus tánczenei duója, a Simian Mobile Disco). Háromlemeznyi kihagyás után a Nonetheless ismét nagy kiadónál jelent meg, és ugyan nem remekmű, de kiválóan illeszkedik a gazdag életműbe. Ford remek munkát végzett, a vonósok valóban hangsúlyosak a New Bohemiában és a kicsit sanzonos, filmzenés The Secret of Happinessben. A táncos Bullet for Narcissusban és az elektromos, The Schlager Hit Parade-ben akusztikus gitár is szól, de összességében az analóg szintetizátorok dominálnak. A Loneliness és főleg a Why Am I Dancing túlságosan is Pet Shop Boys-os lett, viszont ezeket remekül ellenpontozza a Feel és a Rudolf Nurejev emlékét ápoló Dancing Star, bár az utóbbi dal megjelent már Domino Dancing címmel. A központi darab vitathatatlanul a New London Boy: arról szól, amikor a tinédzser Tennant a hetvenes évek elején a fővárosba költözött. Bowie-t és a Roxy Musicot is megemlítő szöveg a frontember szerint olyan, mintha a hiányzó rész lenne a Being Boring második és harmadik versszaka között, és ennél tényleg nem is kell több.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.