Visszhang: koncert

Shame

Visszhang

Teljesen véletlenül vettem észre, hogy a Dropkick Mur­phys előtt a Shame játszik a Budapest Parkban

A 2018-as Sziget-, illetve a tavalyi Reflektor-fellépésük után úgy éreztem, hogy harmadszor is muszáj látnom őket. A Dropkick rajongói valószínűleg kevéssé érdeklődnek az előzenekarok iránt, mert este 7-kor alig pár ember lézeng csak a színpad előtt, így el sem tudom képzelni, hányan látták a negyed 7-kor kezdő Grade 2 fellépését. A keltapunkban utazó fő fellépőhöz képest kissé műfajidegen Shame tagjai is csak maroknyi néző előtt kezdenek játszani, és különösen Charlie Steen viselkedésén szembetűnő, hogy nem érzi magát annyira komfortosan, nem ezt szokta meg. A frontember – szokásával ellentétben – nem válik meg az ingétől, az egész koncertet teljesen statikusan, a mikrofonállvány mögül vezényli le, és a közönséggel sem nagyon kommunikál. Vele ellentétben Josh Finerty basszusgitáros viszont úgy viselkedik, mint aki egy párhuzamos univerzumban épp a Wembley színpadát szántaná fel 70 ezer néző előtt: folyamatosan pörög, egy alkalommal még a védjegyszerű szaltóját is bemutatja, természetesen a hangszerével a nyakában. A vége felé a One Rizla című ellenállhatatlanul nihilista sláger azért megmozgat pár nézőt, a Gold Hole című, szintén remekbe szabott utolsó dalban pedig még egy mini mosh pit is kialakul, négy fő részvételével. A negyvenperces produkció után a zenekar levonul, mi pedig elindulunk kifelé, miközben egyre több Dropkick-rajongó érkezik. Furán néznek ránk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.