Visszhang: koncert

Shame

Visszhang

Teljesen véletlenül vettem észre, hogy a Dropkick Mur­phys előtt a Shame játszik a Budapest Parkban

A 2018-as Sziget-, illetve a tavalyi Reflektor-fellépésük után úgy éreztem, hogy harmadszor is muszáj látnom őket. A Dropkick rajongói valószínűleg kevéssé érdeklődnek az előzenekarok iránt, mert este 7-kor alig pár ember lézeng csak a színpad előtt, így el sem tudom képzelni, hányan látták a negyed 7-kor kezdő Grade 2 fellépését. A keltapunkban utazó fő fellépőhöz képest kissé műfajidegen Shame tagjai is csak maroknyi néző előtt kezdenek játszani, és különösen Charlie Steen viselkedésén szembetűnő, hogy nem érzi magát annyira komfortosan, nem ezt szokta meg. A frontember – szokásával ellentétben – nem válik meg az ingétől, az egész koncertet teljesen statikusan, a mikrofonállvány mögül vezényli le, és a közönséggel sem nagyon kommunikál. Vele ellentétben Josh Finerty basszusgitáros viszont úgy viselkedik, mint aki egy párhuzamos univerzumban épp a Wembley színpadát szántaná fel 70 ezer néző előtt: folyamatosan pörög, egy alkalommal még a védjegyszerű szaltóját is bemutatja, természetesen a hangszerével a nyakában. A vége felé a One Rizla című ellenállhatatlanul nihilista sláger azért megmozgat pár nézőt, a Gold Hole című, szintén remekbe szabott utolsó dalban pedig még egy mini mosh pit is kialakul, négy fő részvételével. A negyvenperces produkció után a zenekar levonul, mi pedig elindulunk kifelé, miközben egyre több Dropkick-rajongó érkezik. Furán néznek ránk.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.