Visszhang: film

Tyler Rake: A kimenekítés 2.

Visszhang

A mű első része 2020-ban a Netflix egyik legnézettebb filmjének bizonyult, így nem volt kérdés az újrázás.

Tyler Rake szinte a halottaiból tér vissza, de egy gyors, előformázott felépülésmontázs után már készen is áll az új bevetésre, ezúttal volt felesége húgát és annak családját kell kimenteni az erősen bántalmazó apa karjaiból. Bár egy börtönnyi elítélttel kell megvívnia a sikerhez, szerencséjére nincs egyedül, az anya, kezében egy ásóval a segítségére siet. Persze fölöslegesen, mert Rake-en éppúgy nem fog a halál, mint a Maffiózók híres epizódjában a szintén hóban menekülő nagydarab exkommandóson, aki „valami belső építész”, és maga is megölt 16 csecsent puszta kézzel.

Miután az apát kiiktatja, a makulátlan frizurájú hős és a grúz maffia végzetes hadban áll, a percenkénti másfél robbanás tempóját tartva csak úgy árasztják magukból a tesztoszteront, néhány rövid, de legalább nem túl mély párbeszéddel szakítva meg az akciójeleneteket. Természetesen itt senki sem vár lelki mélybúvárkodást, de éppen az efféle darabok miatt övezi az akciófilm műfaját a 80-as, 90-es évekbeli fénykor óta egyre nagyobb megvetés. A klisék és kiszámíthatóságok mennyisége miatt ivós játéknak nem ajánlható felelősen, de a műfaj-bingó feldobhatja a néhányak számára esetleg ellaposodó élményt.

Ettől függetlenül a Tyler Rake: A kimenekítés 2. „az év akciófilmje” címért még így is eséllyel indulhat, hiszen a látványra építő szórakoztatás, ekkora költségvetéssel és Chris Hemsworth fellépésével olyasmi, amit nehéz lesz felülmúlnia bárminek.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.