Lemez: Tágra zárt álmok (Sun Workshop: We See You )

  • bébé-MI7
  • 2004. május 6.

Zene

Aki elég bátor, és a sok tehetséget felvonultató - persze fúrásban, pózolásban és szlogenekben még annál is gazdagabb - hazai rock and roll-világgal ismerkedik, talán tudja, hogy a 2000-ben alakult Sun Workshop tagjai mindent hajlandók feláldozni közös ügyükért. Pedig jó pár zenekar belerokkant már az ilyen viharos tempóba, s egy alkalommal a Sun Workshopnak is majdnem összejött...

Aki elég bátor, és a sok tehetséget felvonultató - persze fúrásban, pózolásban és szlogenekben még annál is gazdagabb - hazai rock and roll-világgal ismerkedik, talán tudja, hogy a 2000-ben alakult Sun Workshop tagjai mindent hajlandók feláldozni közös ügyükért. Pedig jó pár zenekar belerokkant már az ilyen viharos tempóba, s egy alkalommal a Sun Workshopnak is majdnem összejött...

Az iram úgy egy éve gyorsult fel, amikor a társaság - Fecske András gitáros-szaxofonos-énekes, Nagy Dávid dobos, Boross Norbert basszusgitáros és Szelei Béla gitáros - rátalált Horváth Istvánra, mindenki Pityeszére, aki akkoriban távozott a FreshFabrikból. Pityesz belépésével egy olyan énekes került Fecske sztentori énekhangja mellé, aki rendelkezett azokkal a kapcsolatokkal, amelyekkel a Sun Workshop (addig) nem. A tavalyi év így aztán irgalmatlan rohanással és bizonyítási vággyal telt: fesztiválok, koncertek, lemez-elõszerzõdés, videoklip, gitároscsere (Demkó Ferenc). Ígéretek innen, ígéretek onnan, de a lemez helyett végül csak egy nagy reccsenés belül.

Mire a szerzõi kiadású We See You EP kijött, a Sun Workshop markáns zenei világgal rendelkezett. From Elmus to Privis, ahogy egy korábbi anyaguk lõtte be, és valóban: a Primusból eredeztethetõ, funk-, hardcore- és dzsessz-elegy végtelen-féktelen természetességgel árad ebbõl az öt eltérõ karakterû fiatalemberbõl. A My Angels lendületes nyitány: fineszes hangszereléssel, korrekt felépítménnyel és felzaklató kiállásokkal. A Wide Closed Dreams az ellenpontozásra, a dinamikai helyzetek kiaknázására utazik, a zúzástól a merengõs beköszönésekig. A Trouble kedvenc. Raklapnyi értékes megoldással bír: felbukkan a noise meg a hardcore, igazi paranoid skizo induló. A The World In Your Eyes felemelõ dal, nagy ívû vokállal - a svéd Katatoniát juttathatja eszünkbe, persze nem doom/black metal. Az It Isn't Faith pedig koncertekre való sztepaerobik-gyakorlatsor, a háttérben hõsies üvöltésekkel.

És hirtelen vége, kész, passz, maradunk felajzva - egy-két bónusszal, a nyárra koncertek, õszre meg egy esetleges nagylemez ígéretével. Úgy legyen: még nincs lezárva ez az ügy.

bébé-MI7

(invisiblepress.hu)

www.sunworkshop.net

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.