Lemez: Tágra zárt álmok (Sun Workshop: We See You )

  • bébé-MI7
  • 2004. május 6.

Zene

Aki elég bátor, és a sok tehetséget felvonultató - persze fúrásban, pózolásban és szlogenekben még annál is gazdagabb - hazai rock and roll-világgal ismerkedik, talán tudja, hogy a 2000-ben alakult Sun Workshop tagjai mindent hajlandók feláldozni közös ügyükért. Pedig jó pár zenekar belerokkant már az ilyen viharos tempóba, s egy alkalommal a Sun Workshopnak is majdnem összejött...

Aki elég bátor, és a sok tehetséget felvonultató - persze fúrásban, pózolásban és szlogenekben még annál is gazdagabb - hazai rock and roll-világgal ismerkedik, talán tudja, hogy a 2000-ben alakult Sun Workshop tagjai mindent hajlandók feláldozni közös ügyükért. Pedig jó pár zenekar belerokkant már az ilyen viharos tempóba, s egy alkalommal a Sun Workshopnak is majdnem összejött...

Az iram úgy egy éve gyorsult fel, amikor a társaság - Fecske András gitáros-szaxofonos-énekes, Nagy Dávid dobos, Boross Norbert basszusgitáros és Szelei Béla gitáros - rátalált Horváth Istvánra, mindenki Pityeszére, aki akkoriban távozott a FreshFabrikból. Pityesz belépésével egy olyan énekes került Fecske sztentori énekhangja mellé, aki rendelkezett azokkal a kapcsolatokkal, amelyekkel a Sun Workshop (addig) nem. A tavalyi év így aztán irgalmatlan rohanással és bizonyítási vággyal telt: fesztiválok, koncertek, lemez-elõszerzõdés, videoklip, gitároscsere (Demkó Ferenc). Ígéretek innen, ígéretek onnan, de a lemez helyett végül csak egy nagy reccsenés belül.

Mire a szerzõi kiadású We See You EP kijött, a Sun Workshop markáns zenei világgal rendelkezett. From Elmus to Privis, ahogy egy korábbi anyaguk lõtte be, és valóban: a Primusból eredeztethetõ, funk-, hardcore- és dzsessz-elegy végtelen-féktelen természetességgel árad ebbõl az öt eltérõ karakterû fiatalemberbõl. A My Angels lendületes nyitány: fineszes hangszereléssel, korrekt felépítménnyel és felzaklató kiállásokkal. A Wide Closed Dreams az ellenpontozásra, a dinamikai helyzetek kiaknázására utazik, a zúzástól a merengõs beköszönésekig. A Trouble kedvenc. Raklapnyi értékes megoldással bír: felbukkan a noise meg a hardcore, igazi paranoid skizo induló. A The World In Your Eyes felemelõ dal, nagy ívû vokállal - a svéd Katatoniát juttathatja eszünkbe, persze nem doom/black metal. Az It Isn't Faith pedig koncertekre való sztepaerobik-gyakorlatsor, a háttérben hõsies üvöltésekkel.

És hirtelen vége, kész, passz, maradunk felajzva - egy-két bónusszal, a nyárra koncertek, õszre meg egy esetleges nagylemez ígéretével. Úgy legyen: még nincs lezárva ez az ügy.

bébé-MI7

(invisiblepress.hu)

www.sunworkshop.net

Figyelmébe ajánljuk

Nem tud úgy tenni, mintha…

„Hányan ülnek most a szobáikban egyedül? Miért vannak ott, és mióta? Meddig lehet ezt kibírni?” – olvastuk a Katona József Színház 2022-ben bemutatott (nemrég a műsorról levett) Melancholy Rooms című, Zenés magány nyolc hangra alcímű darabjának színlapján.

Nyolcadik himnusz az elmúlásról

Egy rövid kijelentő mondattal el lehetne intézni: Willie Nelson új albuma csendes, bölcs és szerethető. Akik kedvelik a countryzene állócsillagának könnyen felismerhető hangját, szomorkás dalait, fonott hajával és fejkendőkkel keretezett lázadó imázsát, tudhatják, hogy sokkal többről van szó, mint egyszeri csodáról vagy véletlen szerencséről.

Szobáról szobára

Füstös terembe érkezünk, a DJ (Kókai Tünde) keveri az elektronikus zenét – mintha egy rave buliba csöppennénk. A placc különböző pontjain két-két stúdiós ácsorog, a párok egyikének kezében színes zászló. Hatféle színű karszalagot osztanak el a nézők között. Üt az óra, a lila csapattal elhagyjuk a stúdiót, a szín­skála többi viselője a szélrózsa más-más irányába vándorol.