Visszhang: tévésorozat

A gyilkos csodaszer

Visszhang

Az embernek két alapmotivációja van, menekülni a fájdalom elől, valamint kergetni az élvezeteket – ahogy ezt már az elején elmagyarázza a Netflix új húzóterméke.

El lehet tehát képzelni, hogy mi történik akkor, ha hétköznapi használatba helyeznek egy olyan gyógyszert, amely megszabadít a kíntól, s az élvezethez is közelebb juttat. Persze az efféle mámor mindig tömött zsebű, megalomán fejesektől érkezik, akik érdekes módon mégis ugyanazt akarják, mint a módszeresen lezüllesztett függőik: még többet.

A gyilkos csodaszer négy, igen eltérő nézőpontot bemutatva igyekszik teljes képet nyújtani az amerikai rémálomról, amelyet a heroinszerű OxyContin tömeges eladása hozott el. Láthatjuk a gyógyszergyár vezetőjét, aki a család hírnevét és pénzét igyekszik betegesen megőrizni, találkozunk a feszes miniszoknyába bújtatott dílerekkel, akik orvoslátogatóként veszettül dolgoznak a napi betevőért, illetve megismerjük magát a beteget is, akit lassan felzabál a gyógyszer. Kontrasztként pedig egyetlen józan – ám kétségtelenül erős – hangot kapunk, egy nyomozónőét, aki megpróbálja felszámolni e legális bűnszövetkezetet.

Hogy szenvedők millióit kihasználva gazdagodik undorítóra néhány kiváltságos, az nyilván szörnyű, de olyan alapvetés, hogy már szinte kínos beszélni róla. Sosem volt másképp, talán nem is lesz, vagy ha mégis, az sem a Netflix szériájának lesz köszönhető. Ugyanis az Utódlás, Az évszázad bűnténye, és kicsit tán még A Wall Street farkasa jegyeit is viselő, igazságot lobogtató, de mégiscsak hatásért teperő produkció azért nem csodaszer.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.