Visszhang: film

A szerelem ideje

  • SzSz
  • 2025. január 8.

Visszhang

Almut és Tobias szerelme olyan tökéletes, hogy azt tényleg csak valami nagy tragédia kuszálhatja össze...

...ha a film ragaszkodik a tearjerkerek, azaz a könnyfakasztó romantikus filmek bevett sémáihoz; márpedig ha John Crowley filmjének van célja, az az, hogy mindenképpen sírásra késztessen minket. A deus ex machina legjellemzőbb módja ezekben a filmekben az autóbaleset és a rák, vagy valamilyen egyéb gyógyíthatatlan betegség. Mit ad isten, itt épp ez a kettő keretezi a történetet: Almut véletlenül elgázolja Tobiast, de a balesetből bájos kórházi csevej, majd randevú és kapcsolat kerekedik. Ennek közhelyes lefolyását a forgatókönyv úgy bonyolítja meg, hogy ide-oda ugrálunk az időben, ám ezekben a bakugrásokban nem érdemes logikát vagy dramaturgiai okokat keresni. A házasélet kihívásaira a bimbózó románc pajkos pillanatai felelnek, a munkahelyi problémákra pedig a hétköznapokban rejlő gyönyörök. Előbb vagy utóbb azonban eljutunk oda, hogy a párnak gyereke születik, majd Almut egyre több rosszullétre panaszkodik, végül rákkal diagnosztizálják.

A film mondanivalóját csak olyan közhelyekkel lehet leírni, mint az, hogy élvezzük az életet és éljünk a mának, vagy az, hogy szinte semmi, így a boldogság vagy az elkeseredés sem tart örökké. Hogy A szerelem ideje mégis hatásos film, az elsősorban a Florence Pugh és Andrew Garfield közötti kémiának köszönhető. Így minden kiszámíthatósága ellenére a film végül eléri célját, és valóban könnyeket csal nézője szemébe.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."