Visszhang: film

Rachel Stone – Mindent vagy semmit

Visszhang

A pénzszórással, tágabb értelemben bármilyen pazarlással alapvetően semmi gond.

Az az emberi gyarlóság tora, és így a maga nemében lenyűgöző, de talán Caligula pontonhídja óta nem esett olyan látványos és felesleges pénzszórás, mint amit a Netflix csinál a magas költségvetésű, ám még háttérzajként is kissé alulteljesítő filmjeivel. Ilyen volt (és akkor még csak a szűk folyó évről beszélünk) a Tyler Rake: A kimenekítés 2, az Anya, most pedig érkezik Tom Harper rendezőnek a régi dolgok egyszerűségét és a modern világot szembeállító luxustanmeséje.

Rachel Stone egy zavarba ejtően profi kém, aki (mint minden nő a new age-es akciófilmekben) hidegvéréről és céltudatosságáról ismert. Szeretnivaló, de láthatóan elhullásra tervezett csapatával azt próbálja meg, ami a zsánerfilmekben kis közjáték után jellemzően mindenkinek sikerül: megmenteni a világot a gonoszoktól. Ám Rachel végzetes hibát követ el, egy pillanatra elengedi magát és emberi érzelmeket mutat, amivel nem csak saját életét, de az egész projekt eredményességét veszélyezteti.

Bár a régi világ versenyeztetése az újjal mindig jó téma, és ízt is adhatna a dolognak, a látvány pedig kétségkívül meggyőző, nincs az a hosszú comb, izgalmas robbanás vagy szexi akcentus, amiért kifizetődne végignézni e művet. Ha láttunk valaha kémfilmet, láttuk Rachel Stone történetét, ha nem láttunk, ne ezzel kezdjük. Persze, amennyiben a szabad akaratunkból kívánunk eltékozolni két órát, akkor hajrá.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.