Visszhang: film

Szerencse lánya

Visszhang

Ani FaNelli gyönyörű, dúsgazdag, sőt még okos is.

Mégsem lehet zsigerből utálni, mert bár vőlegényének köszönhetően felveti a pénz, hányatott gyerekkorából fakadó hátrányai miatt papíron egy közülünk, és random engedetlenségeivel belülről bomlasztja a kiváltságosok köreit. A két világ közt súrlódva, mindkettőt némileg megtagadva próbál érvényesülni. Pont úgy, ahogyan a róla készült film is: bár a legtöbb energiát a látványra és ízléstelen reakciókeltésre költi, vitriolos belső riposztokkal igyekszik felülemelkedni önmagán. Majd azzal próbál berántani, hogy – mint Marilyn Manson a névválasztáskor – kora két legfontosabb kulcsszavát választja alapkonfliktusként: nemi erőszak és iskolai lövöldözés. Persze nem szép így beszélni, főleg mivel az adaptált regény szerzője utólag bevallotta, könyve nemi erőszak szálát valós események ihlették, ugyanakkor azt is elmondta, hogy az iskolai mészárlást csak azért írta bele, hogy a helyzetet „rosszabbá tegye”.

Nem is a film művészkedős megnyilvánulásai jelentik a problémát (ivós játék tipp: ahányszor Mila Kunis a tükörben/tükröződve látszik, inni kell), vagy az, hogy egy egészséges alkatú tini lányt állítanak be túlsúlyosként, sőt a girl boss példázatokkal sincs baj. De hogy ehhez tinédzserek tragédiáján kelljen áttaposnia a tűsarkújával, az teljességgel indokolatlan.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.