Visszhang: film

Szerencse lánya

Visszhang

Ani FaNelli gyönyörű, dúsgazdag, sőt még okos is.

Mégsem lehet zsigerből utálni, mert bár vőlegényének köszönhetően felveti a pénz, hányatott gyerekkorából fakadó hátrányai miatt papíron egy közülünk, és random engedetlenségeivel belülről bomlasztja a kiváltságosok köreit. A két világ közt súrlódva, mindkettőt némileg megtagadva próbál érvényesülni. Pont úgy, ahogyan a róla készült film is: bár a legtöbb energiát a látványra és ízléstelen reakciókeltésre költi, vitriolos belső riposztokkal igyekszik felülemelkedni önmagán. Majd azzal próbál berántani, hogy – mint Marilyn Manson a névválasztáskor – kora két legfontosabb kulcsszavát választja alapkonfliktusként: nemi erőszak és iskolai lövöldözés. Persze nem szép így beszélni, főleg mivel az adaptált regény szerzője utólag bevallotta, könyve nemi erőszak szálát valós események ihlették, ugyanakkor azt is elmondta, hogy az iskolai mészárlást csak azért írta bele, hogy a helyzetet „rosszabbá tegye”.

Nem is a film művészkedős megnyilvánulásai jelentik a problémát (ivós játék tipp: ahányszor Mila Kunis a tükörben/tükröződve látszik, inni kell), vagy az, hogy egy egészséges alkatú tini lányt állítanak be túlsúlyosként, sőt a girl boss példázatokkal sincs baj. De hogy ehhez tinédzserek tragédiáján kelljen áttaposnia a tűsarkújával, az teljességgel indokolatlan.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.