Film

Beautiful Creatures - Lenyűgöző teremtmények

Film

Ha valamit Valentin-napi premierrel és az Alkonyathoz hasonló történettel harangoznak be, nem sok jóra számíthatunk. A Lenyűgöző teremtmények tinédzser love story boszorkányokkal, nagy fordulatok nélkül.

Rómeó és Júlia-adaptáció fantasyköntösben, ahol a szerelmesek helyzetét még egy átok is nehezíti, miszerint Júliát (esetünkben: Lenát) tizenhat éves korában elragadhatja a sötét oldal... tényleg, hacsak az nem! Az abszolút varázstalan Ethan (máshol: Rómeó) és a lány tehát - polgárháborús és voodoo kultúrtörténeti háttér előtt - küzd az elkerülhetetlennel és a kedves családdal. Mindez azonban nem csúszik érdektelenségbe, ugyanis a film jól elhelyezett poénokkal oldja a negédes vadromantikát, és tele van szórakoztató figurákkal. Ethan és Lena igazi alternatív bölcsészpalánták, akik fittyet hányva a divatra, Burgesst, Bukowskit és Vonnegutot olvasnak (ha ismernék, nyilván még Garaczi beleférne nekik). A két ifjú főszereplő (Alice Englert és Alden Ehrenreich) felnő a körülöttük lebzselő nagy nevekhez, természetesen és hihetően alakítják a rájuk mérteket, miközben Jeremy Irons és Emma Thompson láthatóan élvezik a mesét. A színészi játék mellett a képi világ is egyértelműen felemeli e tinimozit: néhol meglepő posztmodern minimalizmus köszön ránk, s az utalások a vizuális narráció szintjén is szépen követhetők. Így a Lenyűgöző teremtmények egy Hawthorne-regény, a Harry Potter, az Alkonyat és csipetnyi Tim Burton-i látásmód szerencsésnek mondható találkozása a vágóasztalon...

Forgalmazza a Pro Video Film & Distribution

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.